czwartek, 7 grudnia 2017

Perełki i szarości





   Cześć!
  No to mamy znowu beret z perełkami. Korzystam z tego, że i moje ulubione berety i perełki są na czasie. Muszę się tym nacieszyć, bo nie wiadomo, co przyniesie następny zimowy sezon. Nie rozumiem tylko, dlaczego tak mało jest tego na ulicach. W sensie, że beretów, chyba ludzie się ich boją :) I o ile czapkę z perełkami widziałam, o tyle beretu nie. Co prawda mieszkam w bardzo małym miasteczku, to może i dlatego. Z pewnością w takiej Łodzi, Warszawie czy Krakowie można spotkać nie jedną perełkową modnisię. Tymczasem, ja tu, u siebie, będę raczyć oczy przechodniów swoimi perełkami. A co tam, wolno mi :))
Tak więc dziś, od góry, wspomniany beret z perełkami przeze mnie naszywanymi, szary, krótki płaszczyk o szlafrokowym kroju, szara wąska spódnica z dzianiny, czarne kozaki z nubuku i czarna, elegancka torebka. Dopełnieniem zestawu jest szary komin, przetykany srebrną nitką oraz dzianinowe rękawiczki, przyozdobione perełkami (też ja).
Zapraszam do obejrzenia :)




A co mówi Wikipedia o berecie? 
Otóż beret wywodzi się z regionalnej formy francuskiej albo też z staroprowansalskiego berret. Jest to miękkie, płaskie, okrągłe nakrycie głowy bez daszka i bez otoku, wykonywane z filcu, moheru, aksamitu, sztruksu lub dzianiny. Często bywa wykończone małym ogonkiem zwanym antenką.
Na początku beret był głównie męskim nakryciem głowy. W XV wieku upowszechnił się jako nakrycie głowy warstw wykształconych. Z czasem zaczął być noszony przez artystów, przeniknął też do warstw niższych-żołnierzy zaciężnych, pasterzy i robotników. Miał zwyczajnie, ja to nakrycie głowy, chronić przed zimnem, wiatrem, deszczem, chłodem, ale i też przed ciepłem i słońcem.W XX wieku wszedł także do ubioru kobiecego jako oznaka niezależności i emancypacji.
Berety stanowią część umundurowania wielu jednostek wojskowych na całym świecie. Zazwyczaj żołnierze noszą je przekrzywione na prawą stronę, ale w niektórych armiach europejskich (np. francuskiej) berety noszone są przekrzywione na lewą stronę. Kolor beretu oznacza najczęściej rodzaj formacji wojskowej, do której należy noszący go żołnierz.

Historia użycia beretu w wojsku sięga przynajmniej XVI wieku, gdy ozdobny beret bywał stałym elementem ekstrawaganckiego ubioru landsknechtów. Do formalnego umundurowania współczesnych wojsk wprowadzono beret po raz pierwszy w końcu XIX wieku, kiedy we Francji stworzono oddziały strzelców alpejskich.

Dodam jeszcze, że beret pięknie uzupełniał albo nawet tworzył stylizacje ekranowych postaci, takich jak Bonnie Parker (Faye Dunaway) w filmie "Bonnie i Clyde" (1967). Nosiła go też Kirsten Dunst w amerykańskim serialu "Fargo" (2014), no i moja ulubiona aktorka Julia Roberts w "Notting Hill" (1999).
Także, dziewczyny, w takim towarzystwie nosić beret, to zaszczyt!






Beret, rękawiczki-z mojej szafy, płaszczyk-nn, spódnica-Pepco, kozaki-Deichmann, komin,torebka-miejscowy butik.



  Z serii "Kilka minut dla zdrowia i urody" dziś o:
 Aby lakier do paznokci nie odpryskiwał. 
(skoro mamy już ładne paznokcie, podleczone sokiem z cebuli, czyt. post wcześniejszy)

Zanim pomalujesz paznokcie, natrzyj je skórką z cytryny i poczekaj kilka minut, aż wyschną. Wtedy lakier się dłużej na nich utrzyma. 

Do następnego!
Pa!

56 komentarzy:

  1. Szarości moje ulubione, pięknie wyglądasz. Perełki też lubię, a Tobie bardzo ładnie w tym berecie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szary, to taki neutralny i naturalny kolor, też lubię :)
      Dziękuję bardzo :))

      Usuń
  2. bardzo udana stylizacja!! i mi sie spodobały perełki !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba Twoje szarości:))ciemne dodatki są tu świetne:)))perełki na berecie super:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze czuję się w szarościach, to przyjemny kolor :) Fajnie, że Ci się Reniu podoba, miło czytać :)) Dziękuję serdecznie :)))

      Usuń
  4. Ewuniu zachwycam się dzisiejszym zestawem! Piękny płaszcz i cudowny beret :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko cieszę się, że Ci się podoba, dziękuję pięknie :))

      Usuń
  5. cudowna stylizacja;) wyglądasz przepięknie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wszytko dobrane, ten płaszczyk jest śliczny!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie, szarości ozdobione perełkami, klasycznie i elegancko, super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki beret kupiłam parę lat temu, właśnie czarny z perełkami ale...no cóż, w beretach wyglądam fatalnie, parę razy próbowałam i jednak rezygnuję. Zazdroszczę, że Ty w nim świetnie wyglądasz. Czapki najchętniej bym wyrzuciła / i to wszystkie/ ale taki klimat, chodzić trzeba. Szarości lubię i często do nich wracam. Świetna całość, podoba mi się ...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, nie każdemu beret pasuje. Mi np. z kolei niedobrze jest w kapeluszach, zresztą sama jakoś ich nie czuję. Ale jak zimno, to czapa u mnie musi być albo beret :) Dziękuję Basiu :))

      Usuń
  9. Bardzo podoba mi się ten zestaw. Szarości i czerń do tego eleganckie i dodające klasy perełki. Super. Osobiście lubię berety i lubię perełki - nie w nadmiarze oczywiście, ale ich delikatny blask jest urzekający.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, jest w tych perłach jakiś urok i elegancja. Dziękuję :)

      Usuń
  10. Piękny odcień szarości. Z czarnymi dodatkami wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moją uwagę szczególnie przykuł wzór na rękawiczkach, jest mega :) Może wspólna obserwacja?:)

    Leyraa Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, bardzo mi miło :)) To mój autorski, po prostu, siadłam i wyszyłam. To łatwe, dziękuję :)
      Pewnie, ja już u Ciebie byłam :)

      Usuń
    2. Może dla Pani łatwe, ale robi wrażenie :)

      Usuń
    3. Może być bez Pani, po imieniu przyjemniej :)
      Jeszcze raz dziękuję, cieszę się, że komuś się spodobało :))

      Usuń
  12. Ewcia,pieknie tak parysko :) Ta szarosc jest tak jasna,ze prawie biala ...genialna i czarne dodatki w kontrze ...super i osloda albo podkrecenie w postaci perel .....magia :) Bardzo,bardzo mi sie podoba :)Pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię parysko :) A magicznie, to Ty zawsze piszesz komentarze, aż serce rośnie :)) Reniu złota, ogromne dzięki!!:)))

      Usuń
  13. Ulice a blogi to dwa różne światy 😀 Berety ostatnio często widuję, tak jak i perły. Jakaś moda, czy coś? 😉🤔 Szarosiwiści najlepsze 🖤🖤🖤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wychodzi :))
      Tak jest, szarości/siwości zawsze najlepsze :)))

      Usuń
  14. Piękne szarości, idealne na tę porę roku Adriana Style

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna stylizacja.Beret z perelkami skradł moje serce.Uwielbiam perełki i mogłabym je ciągle nosić. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trzeba nosić i cieszyć się modą :) Dziękuję pięknie :)

      Usuń
  16. Fajne zestawienie, ciekawa historia beretu :)

    Christmas markets in Germany look like so

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba 😀Dziękuję 😁

      Usuń
  17. Pięknie wyglądasz!!! W berecie bardzo Ci do twarzy!
    Cały zestaw bardzo elegancki...No...Jeden z Twoich najlepszych zestawów!
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)) Tak jakoś lubię, to elegancko, taki styl mi pasie :) Dziękuję jeszcze raz ☺☺

      Usuń
  18. Beret z rękawiczkami - cudo. Sama zastanawiam się nad zakupem beretu :) Podobają mi się , bo nadają francuskiego stylu :) Torebka też bardzo ładna :)
    Zapraszam do mnie , migliorevita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :)) I zachęcam do kupna, nie jest to duży wydatek i można spróbować, a może się spodoba.

      Usuń
  19. Wow wow wow!!! Ewa super i te perełki - ślicznie i tak wyglądasz na Paryżankę! Jestem w Warszawie i aż tak żeby tu było widać te perełki to nie...chyba podkradnę pomysł, bo beret mam (niebieski). :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki wspaniały komentarz, to miód na serce:))) Dziękuję serdecznie, a pomysł podkradaj śmiało. Niebieski beret będzie wyglądał pięknie :)) 💙

      Usuń
  20. super zestaw :) bardzo podobają mi się te perłowe akcenty :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowny jest ten płaszczyk kochana:*

    BUZIAKI:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie w beretach nie jest dobrze, ale Ty wyglądasz świetnie. Cała stylizacja bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  23. No jak dla mnie bomba, perełki uwielbiam, szarości kocham! ♥


    Obserwuję. )

    OdpowiedzUsuń
  24. Ewa, beret jest wręcz stworzony dla Ciebie, bardzo twarzowy, nadaje Ci klasy.
    pozdrawiam
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miły komentarz :) Dziękuję pięknie :)

      Usuń



Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze. Jeśli spodobał Ci się mój blog to go zaobserwuj. Odwdzięczę się tym samym. I nie musisz zostawiać linków, zaglądam do wszystkich którzy mnie odwiedzają.

Obserwatorzy