czwartek, 1 października 2015

Domowa szarlotka

   Cześć!
   Dziś mam dla Was przepis na pyszną szarlotkę do popołudniowej herbatki. W dzieciństwie moja mama często robiła nam to ciasto. Jest bardzo łatwe. Na ciasto potrzeba: 
- 40 dag mąki
- pół kostki margaryny
- pół szkl. cukru
- 2 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
- ok. 1 kg jabłek, cynamon
Z podanych składników zagniatamy ciasto. Odkrawamy 1/3 i chowamy do zamrażalnika. Pozostałe ciasto wykładamy do wysmarowanej i wysypanej bułką tartą okrągłej formy. Obrane i starte na tartce jarzynowej jabłka, wymieszane z łyżeczką cynamonu kładziemy na ciasto. Na to ścieramy to schłodzone, z zamrażalnika. Pieczemy 40 min. w temp. 170 stopni.





    Na taką świeżo upieczoną szarlotkę można położyć łyżkę bitej śmietany. Ja swoją posypałam cukrem pudrem.


Smacznego!


   Czy wiecie, że na świecie jest 7,500 odmian jabłoni. Połowa uprawiana jest w sadach, a tylko ok. 100 gatunków trafia do sklepów, co też trudno sobie wyobrazić. Jabłka mają tak wiele zalet, że trudno tak w kilku zdaniach je opisać. Warto zatem zjadać jedno lub dwa dziennie, zwłaszcza, że o tej porze roku mamy szeroki wybór tych owoców.

4 komentarze:

  1. uwielbiam taką domową, ciepłą szarlotkę ;) pasuję akurat na jesień ;)
    http://healthy-beauty-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń



Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze. Jeśli spodobał Ci się mój blog to go zaobserwuj. Odwdzięczę się tym samym. I nie musisz zostawiać linków, zaglądam do wszystkich którzy mnie odwiedzają.

Obserwatorzy